Klachtenregeling
Prizorg vindt de wensen van haar cliënten belangrijk. Als u desondanks niet tevreden bent over onze zorgverlening, dan horen wij dat graag. Prizorg zal uw klacht in de organisatie bespreken om zo het probleem te herstellen en indien mogelijk verbeteren. Hoe moeten wij het probleem oplossen en wat moeten we veranderen om het te voorkomen? Dit komt ten goede aan al onze cliënten.
De klacht kan ingediend worden door de cliënt, maar ook door familie, een vertegenwoordiger of een nauw bij de cliënt betrokkene. Het gaat alleen om de klachten omtrent de thuiszorg van Prizorg. De klacht wordt binnen 6 weken beoordeeld.
In 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ) door de Nederlandse overheid ingevoerd. Deze wet stelt dat een zorgorganisatie moet beschikken over een (onafhankelijke) klachtenfunctionaris en dat een zorgorganisatie aangesloten moet zijn bij een geschilleninstantie. Doelstelling hiervan is dat het voor cliënten en/of verwanten laagdrempelig is om een klacht in te dienen over een zorgorganisatie.
Binnen Prizorg is een Interne Klachtenfunctionaris aangesteld. Dit is de heer drs. E.W.M. (Ed) van de Bijl MHA, General Manager van Prizorg. Indien u bij de interne klachtenfunctionaris een klacht indient, zal deze onafhankelijk worden beoordeeld, zowel de zorgverleners als de bestuurders van Prizorg kunnen geen invloed uitoefenen op de behandeling van de klacht. Indien u een klacht intern in behandeling wilt laten nemen, dan kunt u gebruik maken van onderstaande formulier en deze invullen. De heer van de Bijl neemt uw klacht dan intern in behandeling, beoordeling vindt plaats binnen zes weken. Eventueel kunt u uw klacht ook per e-mail kenbaar maken: bijl@prizorg.nl